OSOBNÉ AUTOMOBILY[ reset ]

  • Kategória:
  • Značka:
  • Model:
  • Výkon:
  • Rok výroby:
  • Počet kilometrov:
  • Cena:
  • Stav vozidla:
  • Aktuálny počet inzerátov:
Rozšírené hľadanie

TECHNICKÉ PARAMETRE

  • Karoséria
  • Pohon
  • Prevodovka
  • Farba
  • Metalíza

MOTORIZÁCIA

  • Generácia
  • Verzia
  • Motor
  • Palivo
  • S preplňovaním

DETAILY

  • Servisná knižka
  • Havarované
  • Kúpené
  • Odpočet DPH
  • Pokračovanie leasingu

LOKALITA

  • Krajina:
  • Kraj:
  • Okres:
  • Mesto:

UŽÍVATEĽ

  • Id užívateľa
Zavrieť

VYHĽADÁVANIE

Hľadať:

POSLEDNE VIDENÉ

  • Žiadne inzeráty

malá VEĽKÁ (R)evolúcia

Škoda konečne pustila do sveta oficiálnu podobu novej Škody Fabia tretej generácie a k tomu pridala aj technické parametre a dosť veľa podrobností. Napriek módnemu trendu nová generácia nenarástla a ubudlo jej 8 mm, ale rázvor podrástol o 3 cm, z čoho prosperujú cestujúci na zadných sedadlách a batožinový priestor, ktorý má vo svojom segmente rekordné parametre (330l bez rezervy). Mimochodom čoskoro príde na trh aj verzia kombi, ktorá svojím objemom batožinového priestoru mierne prekoná prvú generáciu Octavie, 500l je na tento segment dosť na to, aby zahanbilo konkurenciu. Zostaneme pri číslach, najviac kritizovaný parameter bol v oblasti ramien, tento neduh je už v novej generácii preč, pribudlo 21mm. Čo už k dnešnému módnemu trendu ale určite patrí je zhodenie pár kíl, v priemere to je u novej Fabie 65kg, základný model sa zmestí pod jednu tonu.

Očakávanie, že Fabia bude postavená na platforme MQB sa nesplnilo úplne, je to len čiastočné, ale veľa podvozkových komponentov pochádza z poslednej generácie VW Golf, ktorý sa už dlhodobo považuje za špicu vo svojom segmente. Poďme sa dopátrať, prečo sme dali názov tohto článku: malá VEĽKÁ (R)evolúcia: to, čo dnešné auto robí moderným, sú technológie, ktoré nosí na palube, no a týmto dokáže nová generácia naozaj prekvapiť. LED denné svietenie asi neprekvapí nikoho ani v tomto segmente, mimochodom za príplatok, ale čo prekvapí mnoho motoristov, keď sa dozvedia, že nová Fabia môže byť vybavená adaptívnym tempomatom, rádiom s funkciou Mirror Link, ktorý premieta na displej to, čo je aktuálne na Vašom smartfone, zatiaľ len s operačným systémom Android, neskôr pribudne aj iOS, inak túto vymoženosť neponúka ešte ani jeden model Škoda, ďalej si môžete priplatiť elektronickú uzávierku diferenciálu XDS+, ktorá bola doteraz výsostným právom aktuálnej generácie Octavie RS.

Klasické simply clever sa nájdu aj v tomto modeli. Čo sa dizajnu týka, Fabia sa zaradila už do aktuálneho dizajnového jazyka ostatných modelov značky, pekným prvkom je napríklad, že bočná smerovka sa presťahovala do spätného zrkadla.  Nazrieme aj pod kapotu, ihneď na začiatok si neodpustíme naznačiť veľké sklamanie že verzia RS už nebude, je to veľká škoda, aj keď musíme uznať že so svojou cenovkou nebola určená mladým, športovo-rýchlo ladeným zákazníkom, na výber bude atmosféra 1,0 MPi o výkone 44kW(60koní) a 55kW(75koní), tento motor už poznáme z menšieho Citigo, nasledovaná prepĺňaným 1,2 TSi-66kW(90koní) a 81kW(110koní) a za naftu bude 1,4 TDi o výkone 66kW(90koní) a 77kW(105koní). Čo sa prevodoviek týka, v novej Fabii sa už našlo miesto aj na 6-stupňovú manuálnu prevodovku, tá bude pre motory nad sto koní, slabším bude stačiť 5 prevodov a budú aj dvojspojky, konkrétne 7 stupňové.

Cenu si zatiaľ môžeme iba domyslieť, ale šepká sa, že najlacnejšia verzia sa môže pohybovať okolo 9000,- EUR.