OSOBNÉ AUTOMOBILY[ reset ]

  • Kategória:
  • Značka:
  • Model:
  • Výkon:
  • Rok výroby:
  • Počet kilometrov:
  • Cena:
  • Stav vozidla:
  • Aktuálny počet inzerátov:
Rozšírené hľadanie

TECHNICKÉ PARAMETRE

  • Karoséria
  • Pohon
  • Prevodovka
  • Farba
  • Metalíza

MOTORIZÁCIA

  • Generácia
  • Verzia
  • Motor
  • Palivo
  • S preplňovaním

DETAILY

  • Servisná knižka
  • Havarované
  • Kúpené
  • Odpočet DPH
  • Pokračovanie leasingu

LOKALITA

  • Krajina:
  • Kraj:
  • Okres:
  • Mesto:

UŽÍVATEĽ

  • Id užívateľa
Zavrieť

VYHĽADÁVANIE

Hľadať:

POSLEDNE VIDENÉ

  • Žiadne inzeráty

McLaren P1: Lord Rýchly

Od firmy McLaren sme už zvyknutý, že nejaký ten rok prinášajú len to najrýchlejšie, čo na tejto planéte na kolesách môžeme vidieť, napríklad svojho času najrýchlejšie sériové auto McLaren F1, nie tak dávno krásavca v podobe Mercedes McLaren SLR. Teraz nastal čas na ďalší skvost v podobe McLaren P1, jeho úloha nie je byť najrýchlejším autom na svete, jeho eso v rukáve je to, že je to hybrid, ale iného druhu ako Toyota Prius. Jeho cieľom určite nebude zachrániť planétu od globálneho oteplenia, aj keď hodnota CO2 je nižšia ako u nejakého rodinného auta a spotreba sa pohybuje podľa výrobcu 8 a pol litra na sto kilometrov, čo je na auto, ktoré ma elektronický obmedzovač nastavený na 350 km/h, veľmi slušné.

Tak poďme k tomu, prečo má superšport zabudovaný hybrid. Elektromotor disponuje výkonom 179 koní a krútiacim momentom 180 Nm, benzínový motor je 8-valec 3,8 l biturbo, nastavený na 737 koní, spojením oboch P1 disponuje kombinovaným výkonom 916 koní a krútiaci moment je 900 Nm. P1 má síce možnosť ísť čisto na elektromotor, ale iba 10 km, ale sila v tejto kombinácii je niekde inde. Elektromotor ponúka svoje služby vtedy, keď spaľovací motor nemôže ponúknuť svoje služby naplno, to je napríklad, keď ešte nedosahuje maximum svojho krútiaceho momentu alebo keď akurát preradzuje na ďalší stupeň, mimochodom prevodovka je sedem stupňová, dvojspojková. Vďaka tejto jedinečnej kombinácii auto vystrelí s nuly na sto za 2,9 s, dvojstovka je na tachometri za ďalších 4,9 s a tristovku atakuje za ďalších 6,2 s. Na hybrid veľmi slušné hodnoty, čo poviete? Poďme opačným smerom, zo sto kilometrovej rýchlosti zastaví na 30,2 m, za to sa vôbec nedá hanbiť, o túto hodnotu sa starajú uhlíkovo-keramické brzdy, upravené do takej tvrdosti, že výrobca týchto bŕzd Akebono tvrdí, že je to najtvrdší materiál na svete.

Karoséria je uhlíkový monokok, obdobný aký sa používa v monopostoch F1, výbava je skôr sparťanská, aby sa ušetrilo na hmotnosti. Celkovo bude vyrobených iba 375 kúskov a už teraz sú všetky vypredané, čo pri cene 1,2 milióna EUR až zaráža.